وبلاگ

تفاوت ماسک مو و نرم کننده چیست؟

مو و نرم کننده مو 1200x1200 1

مو، یکی از ویژگی های موثر در زیبایی هر فرد میباشد. عوامل زیادی در حفظ و نگهداری موهای شما تاثیرگذار است مانند عوامل درونی (تغذیه، تغییرات هورمونی و … ) عوامل بیرونی ( رادیکال های آزاد ، اشعه آفتاب ، استفاده از رنگ مو و مواد شیمیایی و … ) .

برای پیشگیری و تضمین سلامت موها باید از محصولاتی استفاده کنیم که در ادامه با توجه به توضیحاتی که ارائه میشود تشخیص محصول مورد نیاز برای شما آسان میشود.

آنچا در این مقاله میخوانیم:

ماسک مو با کرم مو چیست؟

نرم کننده مو چیست؟

این محصولات از موادی مثل روغن ها، سیلیکون ها، امولیانت ها، سورفکتانت های کاتیونی(اسم عملی صابون هاو مواد های شوینده ای) تشکیل شده اند که از آن ها جهت از بین بردن عنصرهای چرب استفاده می گردد. این ترکیبات تأثیر بسزایی در افزایش ضخامت موها و ترمیم موهای آسیب دیده با رنگ و دکلره دارد.

استفاده از نرم کننده مو دارای اهمیت زیادی می باشد و باعث افزایش براقی موها و همچنین نرم و لطیف شدن آنها می شود، اما باید استفاده از آن به گونه ای صحیح باشد و نیاز به مراقبت و زمان بیشتری دارد، تا از گره خوردگی، خشکی و زبری موها جلوگیری کرده و افراد در هنگام شانه زدن موها با مشکل مواجه نشوند. یک نرم کننده مو، زمانی می تواند، نتیجه مثبتی بر روی موها داشته باشد که با جنس مو سازگاری داشته باشد.

نرم کننده ها در واقع به موها نرمی و لطافت را می بخشند و سبب فرم دهی بهتر موها خواهند شد. همچنین نرم کننده مو ساقه مو در مقابل آسیب های مختلف حفظ می نماید. این نکته را به یاد داشته باشید که در نرم کننده ها قابلیتی برای تمیز کردن موها وجود ندارد.

مزایا استفاده از نرم‌کننده مو

  • استفاده از یک نرم‌کننده با کیفیت ، علاوه بر نرمی و لطافت مو ، از گره‌خوردن مو جلوگیری کرده و شانه کردن مو را آسان‌ترمی‌کند.
  • اشعه فرابنفش خورشید موجب پیری زودرس و نازک شدن فولیکول‌های مو می‌شود؛ فرمولاسیون انواع نرم‌کننده‌ها موجب محافظت موها در برابر اشعه مضرفرابنفش نورخورشید می‌شود.
  • نرم‌کننده مو از خاصیت ترمیم‌کنندگی نیز برخوردار است ، بنابراین گزینه مناسبی برای موهای آسیب دیده است.
  • نرم‌کننده مو از موخوره نیز جلوگیری می‌کند.
  • مویی که رطوبت کافی دارد، راحت‌تر حالت می‌گیرد. استفاده از نرم‌کننده رطوبت بیشتری به مو اضافه کرده و حالت‌ پذیری آن را آسان‌تر می‌کند ، که به نوبه خود باعث کاهش لک و افزایش درخشش موها شده و مدیریت مو را آسان‌تر می‌کند.
  • موهای فر و مجعد می‌توانند مستعد خشکی و شکنندگی باشند ، بنابراین نرم‌کننده مو گزینه مناسبی برای این نوع مو است .
  • نرم‌کننده باکیفیت، موهای آسیب دیده را که تحت فرآیند شیمیایی قرارداشته و قلیایی شدند، به حالت عادی اسیدی بازمی‌گرداند.
  • این محصول بارها الکتریکی سطح مو را خنثی می‌کند و مو حالت ٰ‌ژولیده و پریشان نخواهد داشت و راحت‌ترحالت می‌گیرد.
  • نرم‌کننده ها به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به سطح خارجی موها طراحی شدند. آنها با ایجاد یک لایه محافظتی روی سطح خارجی و خشن مو، موجب صافی مو می‌شوند.
1 1

ماسک مو چیست؟

همان‌طور که ماسک صورت به تغذیه و آب‌رسانی پوست کمک می‌کند، ماسک مو نیز به روشی مشابه عمل کرده و در تقویت سلامت موها موثر است. ماسک مو به عنوان حالت‌دهنده عمیق مو یا نرم‌کننده‌ قوی نیز شناخته می‌شود اما نسبت به نرم‌کننده‌های مو غلظت بیشتری داشته و مدت زمان طولانی‌تری باید روی مو باقی بماند. 

ماسک‌های مو، درمان های فشرده مو هستند که برای ایجاد حالت و تغذیه عمیق طراحی شده اند. آن‌ها با ترکیبی قوی از ویتامین‍ها، مواد معدنی و عصاره‌های طبیعی ترکیب شده‌اند که برای رفع مشکلات خاص مو موثرند. چه موهای شما خشک، آسیب دیده یا فاقد حجم باشد، ماسک مو متناسب با نیاز شما وجود دارد.

ماسک مو ذرات بسیار ریزی دارد به همین دلیل نفوذ عمیقتری به کوتیکول مو داشته و باعث تغذیه ، ترمیم و آبرسانی به مو می گردد. ماسک های مو اکثرا حاوی روغن های طبیعی مانند روغن آووکادو، بادام، آرگان، زیتون و جوجوبا می باشند.ماسک موها باید مدت طولانی بین 3 دقیقه و حتی یک شب بسته به نوع ماسک و نوع مو بر روی موها بمانند.

ترکیبات موثر در ماسک مو

حالا که دانستید ماسک مو چیست بهتر است با بهترین و موثرترین ترکیباتی که اگر در ماسک مو وجود داشته باشد اثرگذاری بهتر خواهد بود، آشنا شوید:

  • موز: اگر می‌خواهید موخوره را کاهش دهید، موز در این زمینه بسیار چاره‌ساز است. سیلیس موجود در موز به نرم و براق کردن موها کمک کرده و در کاهش خشکی و شوره سر نیز موثر است.
  • تخم مرغ: زرده و سفیده تخم مرغ به ترتیب به افزایش رشد مو و تقویت تارهای مو کمک می‌کنند زیرا حاوی مواد مغذی و پروتئین هستند.
  • روغن آووکادو: ترکیبات مغذی موجود در روغن آووکادو مقاومت موها را در برابر آسیب و شکنندگی افزایش می‎‌دهد.
  • عسل: در کنار رطوبت‌رسانی به مو به تقویت فولیکول‌های مو نیز کمک می‌کند.
  • روغن نارگیل: به عمق ساقه مو نفوذ کرده و از خشکی مو و موخوره جلوگیری می‌کند.
  • آلوئه ورا: دارای خاصیت ضد التهابی است و حساسیت را در پوست سر کاهش می‌دهد. همچنین با داشتن مواد مغذی به تقویت و تغذیه موها کمک می‌کند.
  • روغن زیتون: رطوبت مناسبی را برای رفع خشکی مو فراهم می‌کند.

تفاوت ماسک مو و نرم کننده چیست؟

برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های ماسک مو و نرم کننده مو:

 ماسک مونرم کننده مو
زمان استفادهاز ماسک مو، قبل و بعد از شامپوزدن به موها می‌توان استفاده کرد.نرم‌کننده‌ها فقط بعد از شستشوی مو با شامپو مورد استفاده قرار می‌گیرند.
مدت تاثیرگذاریماسک مو نیاز به زمانی در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دارد تا تاثیر خود را بر مو بگذارد.به طور میانگین نرم‌کننده‌ها را باید بین ۳ تا ۵ دقیقه بر روی موها قرار داد تا جذب موها شوند.
نحوه عملکردماسک مو با ایجاد یک غلاف از مواد مغذی دور رشته‌های مو، به تقویت و ترمیم ساختار درونی موها و افزایش انعطاف‌پذیری و استحکام تارهای مو کمک می‌کند.نرم کننده با فرمولی سبک، موها را مرطوب کرده و از خشک‌شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.
نحوه اثرگذاریماسک مو اثر خود را به‌طور تدریجی برجا می‌گذارد و چون به ترمیم و تقویت مو کمک می‌کند، تاثیر مثبتش ماندگارتر است.نرم‌کننده‌ها در مدت زمان کوتاهی بر روی مو تاثیر می‌گذارند و اثر مرطوب‌کنندگی آن‌ها بسیار موقت است.
محدودیت استفادهاستفاده از ماسک‌ مو، به هفته‌ای یک تا دو بار محدود می‌شود.از نرم‌کننده‌ها می‌توان هر روز استفاده کرد.
قیمتماسک‌های مو به دلیل برخورداری از ترکیبات غنی‌تر و تاثیر عمیق‌تر در معالجه موها، از نرم کننده موها گران‌تر هستند.به طور کلی، نرم کننده‌ها ارزان‌تر از ماسک های مو هستند.

نحوه انجام صحیح روتین مناسب مو (ترتیب استفاده روتین مو):

  • شستن سر و ماندن شامپو روی مو حداقل ۴۰ ثانیه و حداکثر ۴ دقیقه، سپس ابکشی و گرفتن اب اضافی کامل مو طوری که در صورت فشار دادن مو آبی از آن نچکد.
  • در این مرحله که موی شما آبگیری شده ولی همچنان خیس است ماسک مو را به سه چهارم پایانی مو یا ۷۰ درصد پایانی مو زده و می گذاریم ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی مو بماند، بعد از آن ماسک مو کاملا جذب مو شده و یک آبکشی ساده لازم است.
  • بعد از ابکشی و خشک کردن موها با حوله می‌توان از سرم مو استفاده کرد.

نکته ۱: سرم مو و ماسک مو را بهتر است به کف سر نزنیم، چون ایجاد سنگینی روی کف سر می‌کنند.

نکته‌مهم ۲: نحوه استفاده از ماسک مو و نرم کننده به یک شیوه است.

نکته ۳: اگر شما چهار بار در هفته حمام کردید ۳ بار آن را ماسک مو بزنید و یک بار آن را از نرم کننده استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *