پوستی, وبلاگ

پوست دهیدراته چیست و راه حل های درمان خانگی آن

Skin Hydrated

دهیدراته به معنای کمبود آب است و زمانی این اتفاق برای پوست ما می افتد که پوست ما رطوبت خود را از دست بدهد و نتواند کم آبی خود را جبران کند . به این نوع پوست پوست دهیدراته گفته می شود و این اتفاق ممکن است از سنین نوجوانی برای پوست بدن و صورت ما رخ دهد که عوامل مختلفی از جمله شرایط آب هوایی ، شرایط ژنتیکی ، شرایط هورمونی ، اشعه های مضر آفتاب ، استفاده از مواد پوستی فیک و ضعیف ، افزایش سن و شرایط نگه داری نادرست می باشد . اگر پوست شما دهیدراته می باشد و می خواهید بیشتر با این نوع از پوست و راه های بهبود آن آشنا شوید با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

علائم پوست دهیدراته چیست و از کجا متوجه شویم پوست ما جزو پوست های دهیدراته می باشد؟

برای اینکه متوجه این موضوع شویم که پوست ما آیا دهیدراته است یا خیر بهتر است در ابتدا با علائم آن آشنا شویم .یکی مهم ترین علائم پوست های دهیدراته ترشح چربی زیاد روی سطح پوست است ، این عمل به این دلیل می باشد که پوست بتواند با چربی جبران خشکی روی سطح پوست را بکند ولی باز هم پوست به شدت احساس خشکی می کند مخصوصا بعد از هر بار شستشو . یکی از علائم دیگر ایجاد خارش موضعی روی سطح پوست میباشد . یکی دیگر از علائم شایع ایجاد پوسته پوسته شدن به علت کم آبی روی سطح پوست می باشد و در شرایط حاد تر علائمی همچون کدری و تیرگی پوست و ایجاد لک های تیره روی نقاط مختلفی از سطخ پوست می باشد.

 

1465620 933

چه عواملی باعث دهیدراته شدن پوست ما می گردد؟

دهیدراته شدن پوست به عوامل مختلفی بستگی دارد . برخی از این عوامل به شرایط درونی بدن بستگی دارد که علائمی همچون تشنگی ، بی حالی ، سر گیجه و غیره دارد که در این صورت بهتر است حتما بایک پزشک متخصص در میان گذاشته شود . اما اگر این شرایط مربوط به شرایط داخلی بدن نباشد به سادگی قابل درمان می باشد .

  • اگر از رژیمی غذایی مناسبی بهر مند نباشید و در آن از میوه و سبزیجات بهره مند نباشید قطعا دچار دهیدراته گی پوست می شوید .
  • استفاده از دارو های قوی بشدت می تواند روی پوست شما تاثیر گذار باشد تا جایی که می تواند روطوبت پوست شما را از بین ببرد.
  • شرایط آب هوایی یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث این امر شود ، به طور مثال افرادی که در مناطق خشک تر و کویری تر زندگی می کنند بیشتر از افرادی که در مناطق مرطوب زندگی می کنند در معرض این مشکل هستند.
  • اگر از محصولات پوستی نا مرغوب و غیر اصل ( کالا های چینی متفرقه) استفاده کنید قطعا بیشتر احتمال دهیدراتگی پوست را خواهید داشت.
  • اکر از لایه بردار های سنگین استفاده می کنید احتمال از بین بردن رطوبت پوست شما بسیار فراوان می باشد.
  • اگر در طول روز به اندازه کافی آب ننوشید قطعا پوست و بدنتان دچار کم آبی خواهد شد .
  • عوامل هورمونی در خانوم ها.
0

آیا پوست خشک همان پوست دهیدراته می باشد؟

بسیاری از مردم در این باورند پوست خشک همان پوست دهیدراته می باشد اما این تصور کاملا اشتباه است . پوست خشک با کمبود چربی بر روی سطح پوست همراه است و به سرعت دچار چین و چروک روی سطح آن می شود و حتی در خیلی از مواقع رطوبت سطح خود را دارا هستند ولی چربی ندارند ولی پوست دهیدراته پوستی می باشد که به شدت به رطوبت و آب برای سطح خود نیاز مند است و نوع آن تفاوتی ندارد ، پوست میتواند چرب و دهیدراته باشد .

های درمان پوست دهیدراته

روش های درمان پوست دهیدراته در منزل چیست؟

برای در مان پوست دهیدراته راه حل های بسیاری وجود دارد و یکی از مهم ترین آن ها استفاده از یک روتین پوستی مناسب می باشد که در ادامه آن را توضیح می دهیم ولی در حال حاضر چند روش خیلی راحت خانگی که بسیار به شما و پوست صورت و بدن شما برای خروج از دهیدراته شدن پوست کمک می کند ارائه می دهیم.

استفاده از آب آشامیدنی

قطعا یکی از مهم ترین کارها برای رهایی از پوست دهیدراته مصرف روزانه 6 الی 8 لیوان آب آشامیدنی می باشد .

آب رسان قدرتمند مثل آب پرتقال

آب پرتقال حاوی مواد معدنی همچون پتاسیم و منگنز است که می توانند به خوبی سطح پوست را مرطوب کند و ویتامین سی باعث روشن شدن و شفاف شدن پوست می شود . توصیه ما ، مصرف آن بعد از شرایط و یا فعالیت های های بدنی سخت می باشد .

آب نارگیل یک مبع عالی برای تغزیه پوست و مو

نارگیل یک منبع غنی از پتاسیوم و سدیوم میباشد و مصرف آن دقیقا مانند سوخت رسانی به یک ارتش آماده می باشد. به همین علت هست که در بسیاری از محصولات پوستی و مویی از عثاره نارگیل استفاده می شود .

معجزه خداوند به اسم سیب

سیب یکی از میوه هایی می باشد که بیشتر متخصصین به مصرف روزانه آن اشاره کرده اند . ترکیب ورقه های نازک این میوه با یک لیوان آب علاوه بر سم زدایی بدن موجب افزایش روطوبت پوست و روشن شدن و شادابی پوست می شود. این نوشیدنی با استفاده از مواد معدنی موجود در خود می تواند باعث هیدراته شدن پوست شما شود.

تامین روطوبت پوست با مصرف ماست

فقط کافی است یک کاسه ماست را با خیار یک روطوبت رسان عالی هست ترکیب کنید و روزانه میل کنید تا بعد از مدت کوتاهی تاثیر آن را روی پوست خود به وضوح مشاهده کنید

 

استفاده از محصولات پوستی و کلام آخر سایا

استفاده از محصولات پوستی یکی از موثر ترین راه ها برای جلوگیری از پری زود رس و هیدراته کردن پوست می باشد آبرسان ها و کرم های مرطوب کننده و محصولاتی که در آن ها از هیالورونیک اسید ها به کار رفته است، ولی به آن شرط که از محصولات پوستی مناسب و با کیفیت استفاده شود . این روزها فضای مجازی ما پر شده است از محصولات رنگ وا رنگ و برند های جدید که به اسم کشور های مختلف فروخته می شود بدون هیج تایئده ای و هیچ نشان استانداردی . لطفا عاقل باشیم و گول قیمت های ارزان را نخوریم ، پوست و موی ما محل آزمون و خطا نیست شاید با استفاده از یک محصول چینی بی ارزش یا یک محصول که فقط دلیل انتخاب شما بلاگری بوده که بابت تبلیغ آن محصول پول دریافت کرده و شما هم می توانید با پرداخت هزینه به ایشان هر نوع محصول دیگری را شاهد تعریف و تمجیدش باشید ، پوست خود را مورد آسیب های جبران ناپذیری قرار دهید . پس لطفا در انتخاب خود بیشتر دقت کنید. خیلی از مواقع استفاده از یک محصول ایرانی با کیفیت حتی خیلی خیلی بهتر از استفاده محصولات چینی می باشد. گالری آرایشی سایا با داشتن سالها تجربه و لذت از کنار شما بودن فقط محصولات آرایشی اورجینال و دارای اصالت را تقدیم شما می کند تا شما نیز بتوانید با خیال راحت و آسوده از آن ستفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *