درمورد ضد آفتاب ها, وبلاگ

درخرید ضد آفتاب باید به چه نکاتی توجه کرد؟

71UJk3UmeOL. AC UF10001000 QL80 e1701380584869

 سرطان پوست ، پیری زود رس پوست ، چروک ، لک ، جوش ، سوزش و قرمزی چند مورد از عوامل مخرب و تخریب گر اشعه آفتاب در برابر پوست ما می باشد و بهمین دلیل است که تمامی متخصصان پوست استفاده از ضد آفتاب مناسب را یکی از مهم ترین محصولات مراقبت پوستی می دانند.  

sun damage 2

اشعه ماوراء بنفش خورشید را بشناسید

یکی از اشعه های مخرب خورشید اشعه ماوراء بنفش آن می‌باشد،  ۵% از آن اشعه ای به نام UVB می‌باشد،  این اشعه بیشترین طول موج ها رو از لحاظ بیولوژیکی داراست .  UVB باعث عواملی همچون آفتاب سوختگی ، التهاب ، افزایش رنگدانه های پوستی و سرطان می گردد. و اما بیشتر از ۹۵% از اشعه ماوراء بنفشی که به زمین می‌رسد UVA است ، که خود آن شامل UVA1 و UVA2 می باشد . UVA2 شامل اثراتی همچون UVB می باشد . UVA1 نسبت به UVA2 توانایی کمتری در القای قرمزی پوست دارد . UVA فرایند پیری پوست را سرعت دو چندانی می بخشد ، همچنین بسیار بر تیره شدن رنگ دانه های پوست تأثیر گذار می‌باشد و می تواند در سرطان پوست نقش داشته باشد .

های مضر آفتاب A B

SPF چیست و تا چه میزان از آن لازم است

توان ضد آفتاب ها برای مراقبت از پوست در برابر  اشعه آفتاب را sun protection factor یا همان SPF میگن . یکی از تقسیم بندی های ضد آفتاب ها بر اساس توان آن یا همان SPF آن می‌باشد که الان ما از ۲ تا ۱۰۰ + SPF موجود داریم . که قطعا هر چقدر SPF  آن بیشتر باشد از قیمت بالا تری برخوردار می باشد . 

b70aa3fa 0b35 4d18 b0e4 8f90c72b0e46.jpeg

SPF ضد آفتاب باید چه عددی باشد ؟

یکی از موضوع هایی که خیلی در قیمت ضد آفتاب شما تاثیر گذار است میزان SPF  ضد آفتاب شماست ولی این اختلاف در جلوگیری از اشعه های مخرب آفتاب خیلی تاثیر بسزایی ندارد . یعنی تفاوت بین ضد آفتاب با SPF 15 و SPF +50 تنها چند درصد بیشتر نیست ، حالا به صورت کامل برایشان توضیح می دهم . یعنی اگر SPF ضد آفتاب شما 15 باشد تا ۹۳% جلوی اشعه آفتاب را می‌گیرد،  اگر 30 باشد تا 97% از اشعه آفتاب جلو گیری می‌کند و اگر 50 باشد تا 98% از اشعه آفتاب جلو گیری می‌کند.  یعنی تفاوت بین SPF 15 با 50 SPF فقط 3% می‌باشد.  

7

در خرید ضد آفتاب باید به چه نکاتی توجه کرد

در خرید ضد آفتاب باید به چه مواردی خیلی دقت کنید ؟ ما در اینجا به عنوان یک فروشنده کالا و کسی که چندین سال در این عرصه فعالیت میکنیم چند نکته به شما یاد آور می‌شویم که امیدواریم به شما در خرید یک ضد آفتاب کمک کند .

  1. در خرید ضد آفتاب به PA دقت کنید ،  PA بالای سه باشد
  2. بافت ضد آفتاب :  کرمی ، ژلی ، پایه آب و … 
  3. رایحه ضد آفتاب (بهتر است از ضد آفتابهای بدون رایحه استفاده کنید )
  4.  علاوه بر فیلتر کردن UVB ، UVA را نیز فیلتر کند
  5. مناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید (پوست خشک ، نرمال  ، مختلط ،چرب)
  6. برند ضد آفتاب (از هر ضد آفتابی با هر برندی استفاده نکنید ، پوست شما ارزشمند است)
  7. و نکته بسیار مهم : فروشگاهی که از آن خرید می کنید ، فروشگاه سایا با تظمین اصالت کالا و با سالها تجربه و اعتماد مشتریان عزیزمان می تواند خرید را برای شما مطمئن تر و آسان تر کند . 

سوال هایی که شاید شما هم داشته باشید

آیا در خانه هم نیاز هست از ضد آفتاب استفاده کنیم ؟

پاسخ : بله قطعا ، در منزل وسائل روشنایی ، موبایل ، کامپیوتر،  تلویزیون، لپ‌تاپ و خیلی از ابزاری که روزانه با آنها سر و کار داریم دارای اشعه مخرب UVB می باشد و استفاده از یه ضد آفتاب سبک پیشنهاد میشود. 

از چه سنی باید برای کودکان از ضد آفتاب استفاده کرد؟

پاسخ : طبق نظر اکثریت پزشکان بهتر از یکسالگی به بعد نقاطی که خارج از لباس هست مثل پشت دست ها و صورت حتما آزاد آفتاب های مخصوص کودکان استفاده شود.

آیا ضد آفتاب موجود در لوازم آرایشی کفایت می‌کند؟

پاسخ : معمولا در لوازم آرایشی از SPF بالایی استفاده نمی‌شود و برای استفاده در منزل مناسب است نه بیرون بهتر است برای بیرون از خانه زیر میکاپ روزانه از یه ضد آفتاب که حاوی آبرسان نیز هست استفاده کنید.

ضد آفتاب بدون رنگ بهتره یا رنگی ؟

پاسخ : ما در فروشگاه خودمون بدون رنگ و بهتون پیشنهاد می‌دهیم ، به این دلیل که ضد آفتاب را به مقدار مناسب یعنی حداقل دو بند انگشت زد ولی شما ضد آفتاب رنگی رو فقط به میزانی که پوستتان کاور دهد می‌زنید،  دلیل بعدی هم اینکه ضد آفتاب ها حتما بعد از گذشت چند ساعت اکسید میشود و نیاز به تمدید دارد و شما برای تمدید ضد آفتاب رنگی دچار مشکل میشوید و این کار را انجام نمی دهید ولی در ضد آفتاب های بدون رنگ این کار به راحتی انجام می‌شود.  واگر ضد آفتاب را به مقدار لازم نزنید و به موقع تمدید نکنید خودش باعث عواملی همچون لک روی پوست می‌شود. 

چقدر ضد آفتاب باید روی پوستمان بزنیم ؟

پاسخ : در استفاده از ضد آفتاب خساست بکار نبرید ، حداقل دو بند انگشت باید روی صورت خود بزنید.

آیا آقایان هم باید از ضد آفتاب استفاده کنند؟ 

پاسخ : آیا پزشکان گفته اند که آقایان استفاده کنند دل درد می گیرند ؟!!!! آیا آقایان بجای پوست بدن انسان از تنه درخت ساخته شده اند ؟!!!! آیا همه چیز های خوب برای خانوم ها است و آقایان استفاده کنند جوش می زنند ؟!!!! 😡😡😡

50c6d89dd7e2416a9133

دیدگاهی در مورد “درخرید ضد آفتاب باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  1. user453498767 گفت:

    اطلاعاتی که دادید خیلی کامل و مفید بود فقط کاش ضد آفتاب خوب هم معرفی میکردید

    1. afshin گفت:

      سلام دوست عزیز ، ممنون از نظرتون که با ما به اشتراک گذاشتید . ما در این مقاله صرفا به موضوع هایی که در خرید یک ضد آفتاب باید توجه بشه اشاره کردیم . ولی شما می تونید با توجه به پوستتون داخل صفحه ضد آفتاب های گالری سایا بهترین ها رو مشاهده و انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *